FlashPolitica si administratie

Regulamentul utilizării drumurilor judeţene, blocat de Prefectură . Transportatorii nu mai pot fi suprataxaţi şi amendaţi

05 masini-supraincarcata  Volodia Macovei

Din 13 iunie 2014, „Regulamentul privind utilizarea drumurilor publice judeţene de către autovehiculele care au masa maximă pe axă mai mare de 5,5 tone” este suspendat. Astfel, Consiliul Judeţean Hunedoara este în imposibilitatea de a mai elibera autorizaţii speciale de transport sau de a amenda transportatorii care distrug drumurile, supraîncărcând vehiculele.

Război între instituţii
Motivul suspendării regulamentului este un atac în contencios administrativ iniţiat de Instituţia Prefectului judeţului Hunedoara împotriva hotărârii Consiliului Judeţean prin care a fost adoptat. După cum se ştie, respectivul regulament prevedea obligativitatea unor autorizări speciale, în cazul transporturilor grele cu peste 5,5 tone pe ax. Regulamentul a făcut obiectul unor critici, transportatori şi investitori considerând că ar fi vorba de o taxare suplimentară, care le-ar împovăra bugetul de cheltuieli. Până la urmă, regulamentul a fost adoptat şi a adus, prin autorizaţii şi amenzi, venituri serioase la bugetul judeţului.
Acum, regulamentul este suspendat de atacul iniţiat de Prefectură şi situaţia a declanşat un adevărat război între cele două instituţii judeţene. Vicepreşedintele CJ Hunedoara, Tiberiu Balint, acuză Prefectura că acţionează în sprijinul unor grupuri de interese, în special ale celor care controlează transporturile grele la lucrări pe autostrada Deva-Lugoj.

„Bine aţi venit, distrugeţi-ne drumurile judeţene!”
Balint spune că este ciudat faptul că Prefectura nu a avut treabă cu acest regulament timp de şase luni, de când a fost adoptat, şi l-a atacat cu doar trei zile înainte de expirarea termenului legal de atac. „Intervenţiile anumitor grupuri de interese ale asfaltatorilor, care au pătruns în Instituţia Prefectului, au făcut să se ajungă în această situaţie. Suspendarea regulamentului până când se dă o sentinţă definitivă – şase-şapte luni – ne pune în imposibilitatea de a pune în aplicare acest regulament pe drumurile judeţene. Asta înseamnă: „bine aţi venit transportatori din alte judeţe, distrugeţi-ne drumurile judeţene, că noi nu vă putem face nimic”. Aceştia nu plătesc impozite în judeţ, dar cred că vor produce pagube de multe milioane de euro drumurilor judeţene, nemaivorbind de pagubele pe care sunt convins că le aduc gospodăriilor şi caselor populaţiei din localităţile pe care le tranzitează: Brănişca, Bretea Mureşană, Ilia, Dobra, Lăpugiu, acolo unde se construieşte autostrada. (…) Precedentul este la celelalte sectoare de autostradă unde, în Geoagiu, Rapolt, Simeria, Uroi, Şoimuş, Hărău, Bălata, Romos, peste tot pe unde au trecut, drumurile au fost distruse. Mai mult, acest regulament se referă şi la alţi transportatori, la cei ce transportă masă lemnoasă, de exemplu, care distrug şi celelalte drumuri judeţene. Nici asupra acestora, în momentul de faţă, nu mai putem acţiona”, a declarat Tiberiu Balint.
În replică, şeful Cancelariei Prefectului, Dan Terteci, spune că au fost atacate aspecte de nelegalitate din prevederile hotărârii CJ. Vicepreşedintele CJ susţine, însă, că nu există nelegalităţi în hotărâre. Un exemplu dat de Balint este acuza Prefecturii că nu ar exista în hotărâre delimitarea sectoarelor de drum pe care se aplică regulamentul, în condiţiile în care aceste sectoare chiar sunt prevăzute explicit în anexe.

Scânteia investitorului
Se pare că acest război între cele două instituţii ar avea, ca scânteie, nemulţumirea unui investitor din Hunedoara. „Acum vreo două luni de zile, am avut o discuţie cu domnul prefect, exista o nelămurire vizavi de sectorul de drum Sântuhalm-Hunedoara, o nemulţumire a celor de la Draxlmaier faţă de acest regulament, în sensul că maşinile care vin la ei nu sunt tot timpul aceleaşi şi că taxele acestea le-ar încărca mult costurile de producţie şi că noi n-am ţine cont de iniţiativa investitorilor. Reprezentanţii Draxlmaier s-au adresat Instituţiei Prefectului din întâmplare, nu ştiau că noi suntem administratorii drumului. Am avut discuţii cu ei şi am scos sectorul de drum Sântuhalm-Hunedoara de sub incidenţa acestui regulament încă din 6 mai 2014, Instituţia Prefectului ştiind acest lucru”, a explicat Tiberiu Balint.
Şeful Cancelariei Prefectului, Dan Terteci, confirmă discuţiile pe această temă cu CJ, dar spune că Prefectura a primit doar o adresă prin care s-a stipulat că, pe drumul judeţean dintre Deva şi Hunedoara, s-a anulat această măsură. „O astfel de adresă din partea Consiliului Judeţean nu este în măsură să modifice hotărârea, o modificare se poate face doar prin adoptarea unei alte hotărâri, în cadrul unei şedinţe de consiliu”, a comentat şeful Cancelariei Prefectului.
Până una alta, Consiliul Judeţean Hunedoara se află în imposibilitatea de a mai controla traficul greu pe drumurile judeţene, iar perioada următoare este cea în care ies la drum şi transporturile grele pentru autostradă şi transporturile grele de lemn din exploatarea pădurilor.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura