Categories: ActualitateFlash

Retro Parada Toamnei din Valea Jiului. Maşina din garda regelui, restaurată în Petroşani

Maximilian Gânju

Prima maşină românească a fost una americană şi nu celebra Dacia, după cum mulţi dintre noi credem. În perioada celui de-al Doilea Război Mpndial, nu mai puţin de 800 de autoturisme Ford  V8 şi Plymouth P6 au fost asamblate la uzinele noastre şi puse în circulaţie în România.

Are o istorie bogată
O maşină care a făcut parte din garda regelui Mihai I şi care-l însoţea în deplasările sale prin ţară a ajuns în Petroşani, pentru a fi restaurată. Este vorba de un Plymouth P6 produs în România în anul 1937, o maşină extrem de rară astăzi, în ţara noastră mai existând doar două bucăţi.
Automobilul de epocă Plymouth P6 are o istorie bogată, pe lângă faptul că a fost folosit de Casa Regală a României, a făcut parte din suita de maşini de epocă folosite în filme ca „Duelul”, „Ultimul cartuş” de celebrul actor şi regizor Sergiu Nicolaescu.
„Plymouth P6 a fost fabricat în România, lucru pe care puţină lume îl ştie, practic a fost prima maşină produsă la noi, şi nu celebra Dacie. Era o maşină comună la noi în acea vreme, nu foarte scumpă, fiind produse 800 de bucăţi. Circa 60 de bucăţi au fost distruse în timpul filmărilor la celebrele filme ale lui Sergiu Nicolaescu. Restul au fost distruse de regimul comunist, pentru că erau un simbol al capitalismului şi nu trebuia să mai fie văzute pe şoselele patriei. Acum este o raritate şi nu numai la noi, ci şi peste Ocean. Cea pe care a-ţi văzut-o expusă la Retro Parada Toamnei, la Petroşani, a stat în garajele regelui şi acum va fi restaurată. Proiectul va dura cel puţin patru ani, va trebui să găsim piesele lipsă, care sunt foarte rare şi ele”, a declarat, pentru MESAGERUL HUNEDOREAN, Ovidiu Zaharie, preşedintele filialei hunedorene a Retromobil Club România.

Bijuteria produsă în comunism
În cadrul Retro Parada Toamnei de la Petroşani, unde vedetă a fost maşina americană produsă în România, şi-au făcut loc zeci de exponate, unele dintre ele adevărate bijuterii. O Skoda S100, decapotabilă, complet restaurată de Ovidiu Zaharie, a fost la fel de apreciată. Micuţa Skoda 100, varianta cu capotă, era foarte comună pe străzile noastre în timpul regimului comunist. În varianta decapotabilă, arată ca un autoturism perfect pentru plimbările bogaţilor pe „Riviera franceză”. Evenimentul aflat la ediţia a patra a adunat sute de vizitatori, iar la Petroşani au venit colecţionari şi din alte zone ale judeţului. Au fost expuse şi câteva motociclete restaurate şi care aparţin unor colecţionari din Simeria şi Cugir.
Retromobil Club România a organizat Retro Parada Toamnei, ultimul eveniment din acest an, dedicat vehiculelor istorice, în 23 de oraşe.

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

Guvernul cu turul I, protestatarii cu turul II

Guvernul a stabilit data alegerilor prezidenţiale, pe 4 și 18 mai 2025. Perioada elec­torală începe…

2 ore ago

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Vorbesc gurile rele că un personaj de la noi vrea cu tot dinadinsul să ajungă…

3 ore ago

Primarul municipiului Hunedoara, ales vicepreşedinte al Asociaţiei Municipiilor din România

Primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouţanu, a fost ales, ieri, vicepreşedinte al Asociaţiei Municipiilor din România…

3 ore ago

Bulina albă

Geanina Ianc, directorul general al DGASPC Hunedoara Pentru că răspunde întotdeauna la solicitările cetățenilor, fiind…

3 ore ago

Bulina neagră

M.P., din municipiul Deva Pentru că a fost trimis în judecată, deveanul fiind acuzat de…

3 ore ago

Polițiștii avertizează! O nouă metodă de înșelăciune a apărut în spațiul online

În contextul actual al amenințărilor cibernetice, Poliția Română a iden­tificat o tendință de înșelăciune care…

3 ore ago