Comunitate

Sistemul s-a prăbușit! Nervi, oameni puși pe drumuri, după ce plătim o căruță de bani la Sănătate

Sorina Popa

Nervi, timp pierdut, oameni care nu-și mai pot lua rețetele compensate de medicamente. Asta se întâm­plă în aceste zile și la noi în județ, după ce sistemul informatic al Casei Naționale de Să­nă­tate s-a prăbușit. Fiind sub­di­mensionat, săra­cul sistem dă rateuri acum, ceea ce este de înțeles. Ce nu pricepem noi, cei care plătim atâția bani lună de lună pe asigurările de sănă­tate, este de ce nu s-a făcut nimic pentru ca sistemul să poată prelua toate serviciile?

 

În modul off-line

Mulți hunedoreni s-au plâns de câteva zile că merg la medicii de fa­milie, venind din toate colțurile județului, dar nu pot primi rețetele com­pensate, deoarece nu funcționează platforma informatică.
„Este adevărat, sunt pro­ble­me de săptămâna trecută cu în­re­gistrarea ser­viciilor medicale, veri­fi­ca­rea calității de asigurat, consultații, eli­berări de rețete, in­ter­nări, toate. Am primit multe sesizări de la cetățeni. Situația s-a deblocat, în sensul că medicii de familie, că aici sunt cele mai mari probleme, să înre­gis­treze serviciile prestate în modul off-line. Asta înseam­nă, însă, mai multe hârtii pentru decontarea ser­vi­ciilor. Oamenii sunt puși pe dru­muri. Sistemul informatic este sub­di­men­sionat. Baza de date este acum supraso­li­citată”, a decla­rat Adrian David (foto), directorul Casei Jude­țene de Asigurări de Sănătate Hunedoara.

 

Vechi din 2008

Casa Națională de Asigurări de Să­nă­tate (CNAS) a anunțat că se confruntă cu o serie de disfuncționalități în ceea ce privește funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS). Instituția susține că a efectuat o analiză internă privind problemele cu care se confruntă Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), acela care permite, printre altele, interogarea calității de asigurat. Începând cu data de 6 martie 2023, conducerea CNAS a solicitat dez­voltatorilor de soft, în baza contractelor de mentenanță încheiate cu aceștia, remedierea de urgenţă a problemelor care au condus la aceste disfunc­ţionalităţi.
„Sistemul Informatic respectiv este vechi, construit la nivelul anului 2008. Creșterea exponențială a volumului de date medicale procesate, mai ales în prima parte a lunii când furnizorii de servicii medicale transmit raportările lu­nare, sunt cauze care conduc la dis­funcționalități ale sistemului, așa cum se întâmplă și în aceste zile. Conform pre­vederilor legale recomandăm fur­ni­zo­rilor de servicii medicale ca, până la re­me­dierea disfuncționalităților, să în­re­gis­­treze serviciile prestate în modul off-line”, au transmis cei de la CNAS.

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

LICITAŢIE

CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…

2 zile ago

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Vorbesc cârcotașii că un personaj din zo­nă, ajuns, cum se spu­ne cu sacii în căruță,…

2 zile ago

Bulina albă

Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…

2 zile ago

Când va fi SFINȚITĂ Catedrala Mântuirii Neamului: „Permanent deschisă închinătorilor”. Cât ne costă Catedrala

Catedrala Națională va fi sfințită du­mi­nică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecu­menic Bartolomeu I al…

2 zile ago

Bulina neagră

Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…

2 zile ago

Bătută măr de sărbătorile de iarnă

O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de săr­bătorile de…

2 zile ago