ActualitateComunitateFlashPolitica si administratie

Şoseaua Hunedoara-Sântuhalm, modernizată la standardul TransRegio pentru conexiune directă cu A1

Şoseaua care face legătura între mu­ni­cipiul Hunedoara şi localitatea Sântuhalm, de lângă municipiul Deva, una dintre cele mai aglomerate din judeţ, va fi modernizată şi adusă la standardul TransRegio, urmând să asigure conexiunea directă a celor două oraşe la autostrada A1 Deva-Nădlac printr-un viitor nod rutier.

Noi investiții
Contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru acest proiect de investiţii a fost semnat miercuri de preşedintele Con­siliului Judeţean (CJ) Hunedoara, Laurenţiu Nistor, acesta apreciind că investiţia va contribui „semnificativ” la dezvoltarea eco­no­mică a judeţului.
„Realizarea acestui nod de conectivitate directă cu autostrada A1 va reduce consi­de­rabil timpii de călătorie şi va îmbunătăţi si­gu­ranţa rutieră dar, în acelaşi timp, va contribui semnificativ la dezvoltarea economică a judeţului Hunedoara. Prin facilitarea acce­sului rapid la principalele coridoare de trans­port european, se creează condiţiile pentru a atrage noi investiţii, dar şi pentru a stimula crearea de locuri de muncă. Municipiile Deva şi Hunedoara vor fi, astfel, mult mai bine co­nec­tate la reţeaua naţională de transport, be­neficiind de toate avantajele pe care le aduce o infrastructură modernă”, a declarat pre­şe­dintele CJ Hunedoara.

Aproape 5 milioane de lei
Proiectul vizează modernizarea a 9,35 kilometri din actualul drum judeţean DJ 687, de la ieşirea din municipiul Hunedoara, spre Deva, până la intersecţia cu DN 7, în zona lo­calităţii Sântuhalm, aducându-l la standardul de drum TransRegio. Drumul va avea o lăţime a părţii carosabile de 19 metri cu patru benzi, câte două pe sens, fiecare cu o lăţime de 3,5 metri, şi două sectoare de acostament, cu lă­ţime de 2,5 metri, fiecare.
În continuare este prevăzută construcţia unui drum nou, în lungime totală de 4,45 km, care va porni de la intersecţia cu DJ 687, unde va exista un sens giratoriu. În prima parte, noul drum va traversa râul Cerna, după care va întâlni DN 7, unde va fi construit un nod rutier modern.
Pe parcurs, drumul va trece peste calea ferată pe un pod cu o înălţime de 7 metri. La final, drumul va traversa râul Mureş pe un pod şi se va conecta cu autostrada A1 printr-un alt nod rutier modern, care va fi realizat de CNAIR.
Elaborarea studiului de fezabilitate pentru acest proiect are o durată de 8 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrării, iar valoarea contractului de servicii se ridică la 4,97 milioane de lei.
Contractul include realizarea studiilor de teren, expertiză tehnică, PUZ, evaluarea impactului asupra mediului, documentaţii pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor necesare, verificarea documentaţiilor tehnice şi studiul de fezabilitate propriu-zis.
Proiectul face parte din Programul In­ves­tiţional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2021-2027 şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Transporturi 2021-2027. (A.N.)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura