Sprijin financiar pentru apicultori
Magdalena Şerban
Ministerul Agriculturii a stabilit un cuantum de 25 de lei pe familia de albine pentru apicultori, ca despăgubire pentru pagubele înregistrare în urma fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile înregistrate în perioada martie – mai 2020. Proiectul de Hotărâre de Guvern se află în dezbatere publică.
Valoarea totală a schemei de ajutor de minimis este de 49.948.500 de lei şi se asigură din bugetul de stat. Beneficiarii sunt apicultori, persoane fizice care deţin atestat de producător, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, persoane juridice, precum şi orice forme asociative cu sau fără personalitate juridică constituite conform legii. Valoarea totală a ajutorului de minimis care se acordă unei întreprinderi unice nu poate depăşi suma de 20.000 de euro pe durata a trei exerciţii financiare, în cursul exerciţiului financiar respectiv şi în cele două exerciţii financiare precedente. Sumele se plătesc într-o singură tranşă.
„Potrivit actului normativ, termenul final de depunere a cererilor şi documentelor însoţitoare a fost stabilit iniţial la data de 31 august 2020. În 2019, la nivel de judeţ au fost 380 de apicultori care au beneficiat de un astfel de sprijin care, la vremea respectivă a însumat 20 de lei pe familia de albine, fiind undeva la peste 34.000 de stupi. În anul acesta, perioada de depunere ar fi fost foarte scurtă, însă în cadrul unei videoconferinţe am fost asiguraţi că termenul va fi prelungit. Proiectul de lege a fost pus în dezbatere publică în data de 12 august, probabil în 23 august urmând să fie publicat. Ne bazăm pe Filiala Hunedoara a Asociaţiei Crescătorilor de Albine din România pentru o cât mai bună mobilizare a membrilor. Reamintesc că pentru înscriere e nevoie de copie a BI/CI al/a solicitantului persoană fizică sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal, copie a atestatului de producător dacă e cazul, copie a certificatului de înregistrare la registrul comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, în cazul persoanelor juridice, precum şi copie a BI/CI al/a împuternicitului persoană fizică, dovadă cont activ bancă/trezorerie, copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară, eliberat de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor. Cererea, însoţită de documente, poate să ne fie adusă la adresa din Deva, Bulevardul 22 Decembrie, nr. 222 ori transmisă prin fax (0254/212 259), poştă sau în format electronic prin e-mail [email protected] sau [email protected]”, a spus Claudiu Grama (foto), directorul executiv delegat al Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană Hunedoara.