Categories: Sport

Ultimele curse, primele speranţe

Ciprian Marinuţ

Pilotul brădean Mihai Cîmpeanu pune punct sezonului competiţional 2012, participând în weekend la ultimele două etape ale Campionatului Naţional de Viteză în Coastă, programate la Sinaia. Obiectivul dublului campion naţional la „Trofeul Sinaia Forever” este testarea noii maşini „VW Golf 1”, în care îşi pune mari speranţe de performanţă pentru campionatul de anul viitor.  

De la forţă, la agilitate
Desele probleme tehnice şi costurile mari cu întreţinerea bolidului Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Makinen i-au creat mari probleme pilotului brădean în acest an competiţional şi l-au deturnat de la obiectivul de a fi pe podium la finalul sezonului. Pentru a elimina necazurile tehnice şi cheltuielile mari, Mihai Cîmpeanu s-a reorientat şi a înlocuit Mitsubishi-ul cu un mai modest VW Golf, încă de la Raliul Sibiului, desfăşurat acum aproximativ o lună. Noua maşină este mai puţin puternică, însă e mai uşoară şi mai agilă, astfel că pilotul brădean îşi pune mari speranţe în ea. „Criza financiară a afectat şi contribuţia sponsorilor şi bugetul meu personal, aşa că am fost obligat să pun punct epocii Mitsubishi. Mi-am luat o maşină, mai ieftină, un VW Golf 1, cu care concurez  la clasa H3 a maşinilor sub 2.000 de cmc. E o maşină preparată de mine, cu numeroase îmbunătăţiri, la cutia de viteză şi motorizare. Are peste 160 de cai putere şi este destul de uşoară, aşa că sper să fie şi competitivă. Avantajul este că o pot repara la mine la service şi nu trebuie să o duc prin străinătate, iar costurile sunt mai mici. Am profitat de ultimele curse din acest an pentru a o testa, iar în sezonul competiţional viitor vor ataca podiumul”, a spus Cîmpeanu. Pe Mitsubishi-ul Lancer Evolution VI Tommi Makinen, a concurat la ultimele curse Ionuţ Rudeanu, elevul lui Mihai Cîmpeanu.

Teste şi pretenţii
Testarea noii maşini merge mână-n mână cu pretenţiile la locurile fruntaşe, mai ales că traseul de la Sinaia avantajează maşinile agile. „La Sinaia este un traseu urban, foarte tehnic, cu multe viraje, unde contează mai mult îndemânarea pilotului decât forţa maşinilor. Din acest motiv, sper să obţin rezultate cât mai bune, în ambele curse”, a spus pilotul brădean.
Pe lista de participare a raliului de la Sinaia sunt deja peste 70 de piloţi, iar organizatorii încă mai aşteaptă noi înscrieri, deoarece cursa este una foarte atractivă. „La Sinaia, avem cea mai frumoasă cursă de coastă din România. Toţi am înţeles că o cursă bună necesită securitate maximă, un traseu bine amenajat şi spectatori civilizaţi”, a declarat Vlad Oprea, primarul oraşului Sinaia. Cea de-a IV-a ediţie a Trofeului „Sinaia Forever” se va desfăşura azi, 26 octombrie şi duminică, 28 octombrie, în fiecare din aceste zile, fiind programate câte două curse.

MesagerulHunedorean

Recent Posts

LICITAŢIE

CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…

o zi ago

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Vorbesc cârcotașii că un personaj din zo­nă, ajuns, cum se spu­ne cu sacii în căruță,…

o zi ago

Bulina albă

Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…

o zi ago

Când va fi SFINȚITĂ Catedrala Mântuirii Neamului: „Permanent deschisă închinătorilor”. Cât ne costă Catedrala

Catedrala Națională va fi sfințită du­mi­nică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecu­menic Bartolomeu I al…

o zi ago

Bulina neagră

Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…

o zi ago

Bătută măr de sărbătorile de iarnă

O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de săr­bătorile de…

o zi ago