Un şantier de doi ani, pentru un centru ca în Sibiu
Municipiul Deva va intra, pentru doi ani, în cea mai amplă organizare de şantier din istoria recentă. Uriaşul proiect prevede transformarea radicală a zonei dintre Lido şi Piaţa Agroalimentară, cu pasaj şi parcări subterane şi o piaţă deschisă care va rivaliza cu cea din centrul Sibiului.
Un pasaj subteran de 300 de metri
Impresionantul proiect a fost pecetluit, vineri, prin semnarea contractului de finanţare, de primarul municipiului, Petru Mărginean, şi directorul general al Agenţiei pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest, Sorin Maxim.
Proiectul de reabilitare urbană va costa aproape 38 de milioane de lei, din care 31,6 milioane de lei sunt finanţare nerambursabilă prin „Regio – Programul Operaţional Regional”, din bani ce se alocă pentru crearea unor poli de dezvoltare urbană.
Primarul Devei, Petru Mărginean, susţine că, pe lângă acest proiect amplu, care reprezintă o mare realizare şi va transforma zona într-o piaţă publică asemănătoare celor din Sibiu şi Timişoara, vor continua şi alte lucrări de reabilitare a municipiului, inclusiv cele de la Cetate.
În câteva detalii tehnice, proiectul prevede realizarea unui pasaj subteran de aproape 300 de metri şi a unei parcări subterane cu 183 de locuri. De asemenea, la suprafaţă, întreaga zonă a parcului I.C. Brătianu va fi transformată într-o piaţă publică, tip agora, de peste 3.500 de metri pătraţi, şi va fi reabilitat spaţiul verde pe mai bine 6.200 de metri pătraţi.
Sorin Maxim, şeful ADR Vest, a declarat că acest proiect este extrem de important pentru dezvoltarea Devei, chiar dacă oamennii vor fi nevoiţi, o vreme, să accepte desfăşurarea unor mari lucrări de şantier.
Conform datelor oficiale, lucrul efectiv la proiect va începe în această toamnă, după efectuarea licitaţiilor pe lucrări, şi termenul estimat de finalizare ar fi de doi ani.
Pista de bicicleta in acel tunel este nevoie mare. Deci acel metru , pentru biciclisti, pe dreapta in amble sensuri de mers prin tunel va fii necesar in evitarea aciidentelor fatale din tunel precum si la intrarea si iesirea din tunel. Un alt aspect este iluminatul lui in interior foarte bine. Alt aspect,balustradele(gard inalt) sa fie suficient de inalte , astfel ca lumea sa nu cada de pe pasaj, sau de pe trotuare , jos pe sosea.
Alt aspect, ar fii banciile de odihna sa aibe spatare , nu ca cele de la Fantana arteziana noua de la casa de cultura, unde efectiv e incomod.Tot acolo la fantana , iluminatul e prost, stalpii, nu functioneaza toti, iar cubul de la Calul lui Decebal trebuie dat jos, pentru ca il pune pe Decebal in umbra, lasand statuia , de altfel foarte valorasa , pe locul 2.
gardul parcului municipal cetate deva arata jalnic. la fel si gara Deva.Succese lui Petre Marginean.
pentru ce ati mai montat semafoare din 2 in 2 metri pe bulevard si ati dat drumul la difuzoare sa ne aduca zgomotul la Zam?oameni fara creier si fara minte!ati intinat idealurile revolutiei!!
un santier de 2 bani!!!
Subscriu la ce spune Dan.Sunteti niste cretini cu diploma,daca dupa ce ati plantat zeci de semafoare,acum o sa le faceti deseuri.Incredibil…
PRIMAR DE ***** in Deva. Nu e in stare nici macar sa conserve ce a facut Mircia. Parcari nematurate, in spatele blocurilor dezastru, nici un proiect propriu pentru Deva…. dar, in schimb, inchide centrul vechi al Devei in weekend (n-am vazut pe nimeni sa se plimbe pe mijlocul strazii), pune semafoare din 100 in 100 m si nici macar nu le sincronizeaza, isi bate joc de reteaua de canalizare (nu respecta proiectul initial, cu deversare directa in Mures, ci apeleaza la bazine colectoare de unde apa e pompata cu pompe submersibile mai departe) – pompe subdimensionate ce nufac fata unui volum marede apa motiv pt care Deva se inunda la fiecare ploaie mai puternica…sunt muuulte de zis…CONDUCERE DE RAHAT
Pfui, deci incepe harmalaia – din nou – in Deva! Noroaie, perforatoare, camioane, betoniere, etc.! Tara asta e un santier nesfarsit, oriunde ai merge! Macar daca rezultatele ar fi de calitate, dar ma indoiesc, pe zi ce trece…