Magdalena Șerban
Mulți edili își dau silința să informeze comunitățile pe care le conduc că pot beneficia de facilitățile Legii fondului funciar nr. 18/1991, modificată prin Legea nr. 123/2023, aducându-le la cunoștință detaliile. Printre ei se numără cel din Vața de Jos.
Important!
Pentru ca problema proprietății terenurilor să fie rezolvată fără procese lungi și costisitoare, deputatul hunedorean Vetuța Stănescu a inițiat și a susținut proiectul de lege care permite emiterea titlurilor de proprietate și în zonele care nu au fost cooperativizate, prin modificarea Legii Fondului funciar nr. 18/ 1991. „Informăm cetățenii că până la termenul limită de 18 noiembrie 2023 se pot depune cereri la Primăria Comunei Vața de Jos, personal sau prin poştă (Calea Crişului, nr.18, Cod poștal: 337514), cu confirmare de primire, de către deținătorii sau moștenitorii terenurilor prevăzuți la art. 26, alin. (21) din Legea nr. 123 din 15 mai 2023 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/ 1991. Prevederile vizează deţinătorii sau moştenitorii acestora care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producţie, nu au predat sau nu li s-au preluat la stat terenurile prin acte translative de proprietate, ei putând solicita, la cerere, comisiei judeţene emiterea titlului de proprietate, în anumite condiţii. Pe scurt, sunt eligibili dacă figurează cu terenul în registrele agricole sau registrele cadastrale şi în evidenţele fiscale; pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar terenul nu face obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane şi nici nu s-a eliberat anterior titlu de proprietate cu privire la acesta. Este o oportunitate care până acum nu exista, scutind lumea de drumuri, birocrație, avocați și acțiuni în instanță. Adică bani, și nu puțini. Până în 18 noiembrie aveți portița legislativă deschisă și vă invit să vă grăbiți cu depunerea cererii. Pentru informații, ne puteți contacta la numărul de telefon 0254 681 054 sau pe adresa de e-mail primariavata@gmail.com”, a transmis Liviu Ioan Lință (foto), primarul din Vața de Jos. Legat de documentele necesare, ele sunt cererea conform modelului tip, care se regăsește la sediul administrativ, însoțită de copii de pe act/acte de identitate și acte de stare civilă – naștere, căsătorie (după caz). Dacă solicitantul formulează cererea în calitate de moștenitor, se vor depune acte de deces și certificat de moștenitor/de calitate succesorală. Mai trebuie memoriu tehnic, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/ OCPI Hunedoara, prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Plus plan de amplasament și delimitare a imobilului, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă, de către o persoană autorizată de către ANCPI/ OCPI Hunedoara, adeverintă eliberată de primărie, din care să rezulte suprafața înscrisă în Registrul Agricol /Registrul cadastral, precum și certificat de atestare fiscală, eliberat tot de primărie. În situația în care terenul solicitat a făcut obiectul unei cauze pe rolul instanțelor de judecată, trebuie și o declarație pe proprie răspundere, din care să rezulte care este soluția rămasă definitivă.
STIMAȚI CONCETĂȚENI ROMÂNI Mă adresez fiecăruia dintre Domniile Voastre deoarece țara noastră, a fiecăruia în…
Mai mulți bărbați din comuna Ilia, membri unei bande, au furat mai multe animale dintr-o…