Zeci de mii de apeluri false la 112
Zeci de mii de hunedoreni au sunat în primul trimestru al acestui an la numărul unic 112, fără să aibă cu adevărat o urgenţă. Cele mai multe telefoane false către 112 sunt date de copii şi tineri.
Copii şi tineri iresponsabili
Conform statisticilor, în judeţul Hunedoara, în primele trei luni ale anului 2011, au fost date 100.715 apeluri, dintre care 76.398, adică 75,86 la sută le reprezintă apelurile false şi doar 24,14 la sută sunt telefoane reale. Cele mai multe apeluri transmise pe 112 au fost redirecţionate către Ambulanţă, respectiv 17.273, alte 6.132 au fost transmise Poliţiei, 3.489 către ISU + SMURD, iar 545 au fost redirecţionate către Jandarmi.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, colonelul Adrian Fulea, la nivel naţional, la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 4.774.528 apeluri. Dintre acestea 25,90 la sută au fost reale şi 74,10 la sută false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 64,70 la sută, Poliţie – 23,54 la sută, Pompieri – SMURD – 10,73 la sută şi Jandarmerie – 0,9 la sută. „Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre-pay. Urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 904 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112”, a spus Fulea.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. „Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistentei imediate, în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul”, a precizat sursa citată anterior. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.